Under september månad lanserade Betsson SHL Playbook – en exklusiv egenproducerad studioshow där de kommer prata om SHL:s hockeysäsong. Till detta syfte har en mediastudio byggts i Stockholm. Och via Youtube och sociala medier kommer du kunna följa uppdateringar och diskussioner om säsongen.
Betsson AB är en av huvudsponsorerna av SHL sedan 2019 och är därmed involverade och engagerade i hur det går för den svenska hockeyligan. De har nu tagit det ett steg längre med SHL Playbook till mångas glädje. I år tog Betsson dessutom in eSHL – esportsversionen av ishockey, till sin sportsbook.
Expertsnack med Christian ”Fimpen” Eklund
Med SHL Playbook kommer du kunna ta del av diskussioner och analyser från både SHL-spelare och experter. Ett känt ansikte som kommer synas i studion är Christian ”Fimpen” Eklund. En tidigare professionell ishockeyspelare och även ambassadör för Betsson.
”Via Betssons studio kan du uppleva vårt varumärke på ett fysiskt och påtagligt sätt. Det kommer att vara vår plats för dessa shower och en viktig kanal för att nå våra kunder. Vi jobbar fortfarande med flera reklamsamarbeten, men samtidigt vill vi skapa saker själva som ger oss mer frihet och möjligheten att vara mer raka om vad vi verkligen gillar. Vi älskar spel och tävlingar så det kommer att bli en viktig del av vår show”, säger Kim Ekelund, marknadsföringschef på Betsson Group.
Följ SHL Playbook varje lördag
Showen kommer att sändas under så kallade ”powerbreaks” – det vill säga pauser under SHL:s lördagsmatcher. Spana in första avsnittet här!